Wednesday, June 16, 2010

Kecantikkan kekal hak milik setiap insan....

Ok. Tajuk tak ada kena mengenapun. Hahaha! Dah tak tahu nak letak tajuk apa. Nanti kalau letak tajuk : Saya nak kahwin! Kang orang ingat aku gila meroyan nak kahwin. Tapi, memang gila pun.


Tipulah, kalau dah umur genap 28 tahun, tak ada hasrat nak kahwin. Aku rasa semua orang kepingin. Kecuali, memang dia dah tak ada perasaan.


Tipulah juga, kalau aku tak berangan kan?


Mesti lah berangan, nak kaler apa, nak pakai baju macam mana, nak buat macam mana, semualah.


Bila tengok gambar orang kahwin dalam internet ke magazine ke, memang aku senyum-senyum sorang. Ya aku mengaku, aku sendiri berangan nak pakai macam tu. Konon-konon nak ambil gambar macam tu. Kesian. Kesian wanita tua ini ^__^.


Dan setiap kali jumpa sedara-mara ke kawan-kawan ke.Mesti tanya bila nak kahwin. Dari bf dulu sampailah ada bf baru. Still soalan tetap sama.


Makcik-makcik pula, siap cakap umur 28 dah sepatutnya kahwin. Ya aku tahu itu.


Mana taknya, kalau dikalangan sedara mara akulah yang belum kahwin lagi. Batch aku semua dah kahwin. Malah ada yang muda dari aku pun, dah bertahun kahwin.


Kawan pula, semua dah beranak pinak. Ada yang dah capai 4 orang anak dah pun..


Tapi, nak buat macam mana jodoh tak kesampaian tak sampai lagi. So aku redha.


Tipulah kalau aku tak berdoa setiap kali aku sembahyang. Tengah drive pun aku berdoa. Agar-agar mamat macho kat sebelah jadi jodoh aku. Wakakaka. Tipu.


Jauh di sudut hati aku, aku mengakui aku juga kepingin nak bekeluarga. Tapi, apakan daya, semua itu jalan tuhan kan?


Sesiapa yang mengatakan aku dah tua bangka tu, ya aku mengakui. Kalau sesiapa yang kata aku dah habis getah, ya aku menafikan. Hahahaha! :P


Aku rasa aku dah merepek banyak ni...


Jom layan aku berangan. hihihi. Aku nak kumpul collection untuk bertunang dulu.


Sebelum kahwin, mesti bertunang dulu kan?

First aku sangat berkenan dengan kaler lemonade. Sangat!!! Lawa kan?

Nak nak bila tengok Aziz M Osman bertunang dengan Puteri Lily. Memang aku jatuh hati dengan kaler lemonade.

Lepas tu tengok Jimmy. Jatuh hati lagi sebab kaler pink.Hadoiya...

Korang yang dah bertunang dan ingin bertunang pilih kaler ape?????


p/s : mungkin membuat keputusan supaya memilih kaler peach + gold. Dan mungkin pink penambah seri ^___^.

.:. By .:.

5 comments:

fabulous.farah said...

pink! aku xtunang. pelahap terus kawen.

Bai said...

f.f : aku kalo boleh pun nak buat cam tu. senang...

pink??? mati mak aku bising. kawin mungkin dia bagi. kalau tak nanti anak dia kempunan.:D

ElyaElmo said...

bai..elya nye tema nnt.. lebeh kurang ade gold gakk...
teringin nak pilih pink..pink sweeettttt....:D

SuZiE said...

aku dlu bertunang color Krim+Coklat

Bai said...

Elya : macam lawa lak gold :D.

tu la pasal...suweeeet kan?


SuZiE : ye ke?? lawa gak...