Monday, July 26, 2010

Masak memasak pada cuti hari...

Hari ni seharian di rumah kakak. Golek-golek, bangun. Golek-golek lagi, bangun goreng keropok lekor. Lepas tu seharian la duduk khatamkan baca belog :D. Kepochi kat facebook.



Nak cerita tak lalu lagi sebab letih. My sister ajak pergi Mid Val pun tak lalu nak pergi. Baik rehat kuruskan badan. Hahaha. Takde maknanya. Sure pasni badan naik. Pasni dah tak ada netball ok!



Dah malas nak merapu. Jom layan apa aku masak untuk lunch hari ni. Rajin tahap orang nak kahwin, orang tua cakap. Haha.


Simple food. Pekasam mangga.


Ni bukan ayam goreng kunyit. Aku pun tatau apa nama dia. Hihihi. Ayam goreng cili api hijau kot. Lauk ni selalu aku makan kat Upten, UNITEN. Time aku belajar dulu. Salah satu lauk fav. So, skang aku dah habis belajar, aku try sendiri. Jadikkk! Maka selalulah aku masak lauk ni. Makan dengan nasi panas, menjadikkkk wooo selera dia!


Ni sape tak kenal kan? Ikan masak kicap. Tapi ni resipi mak la. Kalau sahur suka suruh mak masak lauk ni. Baru ada selera nak sahur ;).


Ni pun masakan gak. Nampak muka aku dah hitam? Dah berbelang dah. Nasib baik tak jadi kuda belang. Ada sesiapa tahu tips nak putih secepat mungkin? Pls share..


*ada tak orang rindu aku? * ;P


.:. By .:.

10 comments:

FaraDyla Itu Adalah Aku said...

aku merinduiii muu <---ni laggu okee

SheLLy said...

adakah kedai itu bernama "Tropic"???..lebey kurg cmnie bunyinya....coz aku mmg suka masakan d sinie...

Byzura Mj (By) said...

Fara : cait ingat betol2

Byzura Mj (By) said...

SheLLy : ye kot. aku pun dah lupa nama dia.

sedapkan? dia paling pemes aku rasa

SheLLy said...

aah..dia yg plg femes...masakan dia mmg best2..x dpt lupa...

madihahmanshor said...

wah..kerabu mangga pekasam?masin..masam..mcm sdp..

Mag said...

wah..memang rajin u..sampai 3 lauk. dan ikan pekasam itu sungguh *meleleh air liur*

Byzura Mj (By) said...

SheLLy : tu la pasal. aku pun. lagi satu kerabu perut dia. waduh!

Byzura Mj (By) said...

Madi : sedap kan? ngan nasi panas. mengancam!

Byzura Mj (By) said...

f.f : alamak jangan kempunan sudah :D