Wednesday, September 1, 2010

Kuih kampung memang sedap...

Kan? Walaupun ada kat bandar tapi tak sama. Lemak, berkrim, cukup rasanya, cukup intinya. Walahh!


Hari Isnin lepas, decide nak pergi Pasar Ramadhan Paya Pulai, Temerloh. Siapa duduk area Temerloh tahulah kot. Eh kat sana ada nama tempat Buntut Pulau jugak tahu? Gila tak senonohkan?


Selalunya pergi Pasar Ramadhan Temerloh, tapi taknak. Pasar Ramadhan Temerloh, kuih memang banyak tapi haram jadah tak berapa sedap!


Lagipun kepingin sangat nak makan tepung bungkus!!

Ni dia rupa tepung bungkus! Erk gila tak lawa, snap pict guna hp ni. Lawa lagi snap pakai sony aku dulu. tssk.


Ha ni rupa sebenar. Terpaksa google-ed. Aku beli RM 2.00. Weee!


Tepung pelita untuk mak. Tengok santan tu! Meleleh leleh.


Dan ini popia untuk kakak. Ceh siapa tak kenal popia kan?


Ni kerabu sare. Pernah makan tak? Cis sekali lagi hp ni tak best! *alasan*


ok


ok


macam ni rupa sebenar kerabu sare.... pict google-ed lagik! mencik!


Pernah makan tak? Ni rumpai laut. Kalau ikutkan salah kalau jual benda ni. Ni kes seludup lah ni. Hihihihi. Sedap wess rasa dia. Macam kerabu perut. Yum yum!!





Dan makanan seterusnya!!








Hai saya Suci. Cik Su selalu nak ngap saya. Sebab saya suka kacau dia.... Ichu ichu. nampak tetek lah! Hish tak malu..



Woittt!! Padahal ko telek aku dalam bilik kan?


.:. By .:.

10 comments:

Redbloodsnow said...

a'ah kan. setuju ngan bai. kuih kampung sume nangis² :) ailikeee

Bai said...

Redbloodsnoow : hehehe. kan? ni pun duk teringat lagi.

Ena said...

a'a la bai.. akak setuju.. kuih tepung bungkus tu memg sedap.. uwa dah lama tak makan..

rumpai laut tu kerabu sare org ganu/kelate panggil.. sedap tu.. huhu

Bai said...

Ena :tepung bungkus memang sedap! akak try la buat.

aah ah.. rumpai laut. sedap!!

Lady of Leisure said...

rindu giler nak makan tepung bungkus.. dulu nenek slalu buat..

fabulous.farah said...

hari tu pergi rumah mak cik makan tepung bungkus beli kat bazar sg besi. rasa memang best! kerabu sare best kan!

Lynda said...

buntut pulau la

Bai said...

Lady : by tu sebab rindu la pergi cari...sedap!

Bai said...

f.f : sg besi? owh tak penah pergi lagi! tak sempat dah kot kalo nak pergi :D.

kerabu sare memang best!! hihi

Bai said...

Lynda : okeh dah tukar. nampak sangat anak Pahang murtad :P