Thursday, October 31, 2013

Homemade snowy vanilla chocolate cake to beloved husband birthday.

Ceh tajuk. Ada yang muntah hijau kang! Hehehe. 26 Oktober yang lepas, sahaja aku try buat kek untuk suami. Celebrate awal sikit dari tarikh sebenar sebab tarikh sebenar adalah hari kitaorang bekerja. Memang tak sempat sangat aku nak buat itu ini. Dan yang lagi satu takut mood MALAS aku datang. Hehehe.



So, waktu weekend sahaja lah yang boleh membantu buat itu ini kan? Memang dah lama nak try buat snowy kek. Almaklumlah diri pembuat kek adalah peminat setia cheese. Hehehe. So beli barang awal-awal sebab taknak wak Ajim tahu. Tapi, akhirnya dia tahu juga sebab aku kecoh-kecoh lupa nak beli cheese cream! Hahaha. Kantoi. Cuma rupa wak Ajim tak tahu kek tu macam mane :P.



Bakar kek selama 30 minit lebih kurang. Sebab aku nak buat dua lapis. Sambil-sambil aku tunggu kek sejuk untuk sapu cream cheese, aku buat topping cream dia. Jimat masa kan? Hehehe. Cuma lambat sikit masa nak parut cheese. Tak pandai sebenarnya. Main parut je. Kejap besar kejap kecil cheese aku tu. Hahaha. Takpe janji sedap dimakan. Hahaha.Puiii. Nak gak puji diri sendiri.



Ok jom tengok hasil kek aku :D.




Macam cantik jewww, macam comel jewww, macam sedap jeww. Hahaha. Inilah hasil snowy vanilla choclate cake aku. Amacam? Hiasan aku beli kat Daiso je. Macam-macam ada! Comel-comel tau kat Daiso.




Haraf maaf. Disebabkan kek ini aku buat, haruslah gambar kek aku tepek banyak kali :P.



Lilit atas kek tu  huruf, 3?. Wak Ajim suruh pasang lilin tu nak tiup, tapi aku tak kasi. Hahaha. Sayang ok! 



Birthday boy dengan kek. Potong pakai pisau Faris je uols. Tak ada pisau potong kek. Hahaha.



Birthday bersama isteri solehahahahahah dan anak yang tidak mengganggu kek di waktu kejadian. Terima kasih anak!


Kebetulan mak ada, kita belajar sekali macam mana nak buat nasi dagang untuk kali yang errrrr ke beberapa ntah. Hehehe.






Dan last....







mestilah gambar...





erm...



















Kek lagi sekali. Hahahaha

(Eh lupa nak bagi tahu, kek ni guna pemanggang ajaib je. Nanti aku share resipi)


Selamat ulangtahun husband. Semoga panjang umur dan dimurahkan rezeki. Tak lupa juga, sebagai isteri doakan supaya menjadi suami dan abah yang baik. Amin.




Thank you become to half  of my life :D. Luv u!


+ By +

No comments: